Monday, December 8, 2014

Shaklee Sebagai Side Income Saya

Bulan Disember ni bermaksud dah 16 bulan saya berbisnes Shaklee. Alhamdulillah memang best bila dah join Shaklee ni.

Saya masuk ahli pada Oktober 2012, masa tu saja2 je join sebab saya memang pengguna setia produk Shaklee. Tapi tak pernah berjual pun. Bonus pun tak pernah merasa sebab saya selalu beli tak banyak.

Saya mula rasa nak tambah pendapatan bila saya di tahun akhir Phd, selepas tu majikan saya tak support bayaran elaun sara diri lagi. maksudnya, dah tak dapat lagi elaun rm900 sebulan. Masa tu saya mula rasa nak cari side income. Bulan September 2013, saya mula2 berjinak menjual Shaklee. Set yang saya fokus semestinya set menyusu dan set kurus, sebab dua2 set tu memang memberi kesan kepada saya.

Customer pertama saya, abg ipar saya yang nak belikan set Shaklee utk masalah kencing tak lawas, utk isteri dia yang tengah pregnant 3bulan. Masa tu saya pergi branch dan beli sendiri barang tersebut. Bila dah gi branch tu,rasa seronok pulak buat bisnes ni.

Kemuncak semangat saya nak bisnes Shaklee bila saya join Magic Session kat jb pada 13 September 2013. masa tu mula rasa berkobar dan bersemangat. Sejak tu saya nampak jalan bisnes ini.

Jom tengok macammana cara saya mula bisnes Shaklee ni..

Camne cara nak masuk keahlian Shaklee ni?

Mudah je,
1- Daftar keahlian cuma Rm65 (+ pos member kit Rm10 utk semenanjung/ Rm20 Sabah Sarawak)
ATAU
2- Daftar percuma bila anda membeli barang Shaklee bernilai 200UV(point), atau RM660

Keahlian Shaklee ni SEUMUR HIDUP tau!!!

Memang tak rugi daftar

Tak kisah la nak daftar untuk makan sendiri atau untuk jana pendapatan. Yang betul2 nak jana pendapatan, kami akan guide from ZERO to HERO.

Camne cara nak mula bisnes Shaklee ni?

1- Anda akan dimasukkan ke group secret khas. Banyak tips akan diberi dalam group tu. Tinggal follow je la, InsyaAllah boleh berjaya.

2- Nak kena beli stok ke? Jawapannya TIDAK. BIla ada customer order, kita terus je order online kat shaklee2u.com.my. Shaklee akan poskan terus kepada customer dgn caj postage rm10(semenanjung)/rm20(sabah sarawak)

3- Dalam Shaklee kita ada rank@pangkat tertentu. Bila kita layak naik rank, banyak benetif yang kita akan dapat

4- Shaklee ni memang la sistem MLM, tetapi MLM yang patuh syariah. So, xpayah risau. InsyaAllah pendapatan kita terjamin halal



Apa yang bestnya saya rasa lepas join Shaklee?
-saya rasa seronok dapat tolong orang menyelesaikan masalah kesihatan mereka. Ada yang nak kurus, nak kulit cantik, ank tambat berat. Ada makcik2 yang ada masalah sendi, ada orang anak dia picky eater dan macam2 lagi
-makin ramai kawan. Saya ada upline dan sideline yang sentiasa memberi dorongan untuk berbisnes. Saya ada juga downline ynag sentiasa bersemangat waja
-seronok bila tengok upline dan sideline dapat bonus besar. Saya sendiri merasa bonus 4angka dan 2 orang downline saya pun dah merasa bonus 4angka
-bila join Shaklee,saya menjadi lebih positif dlm menangani apa jua masalah. Dan yang bestnya kami diajar mendalami amalan rohani untuk mendapat rezeki yang berkat. Sememangnya amalan magic ni memang membantu saya untuk terus berjaya dalam bisnes ni.

Nak jana income dengan Shaklee macam saya? Meh join group exclusive saya..






_________________________________________________________________________________
SAYA ADALAH PENGEDAR SHAKLEE BERDAFTAR 

Hubungi saya
SITI NORMAH HASAN (ID 890876) 
TEXT/ WHATSAPP 0177304264 
Facebook: Siti Normah Hasan
Fan Page: Ammar Afiat Online Shop

Penghantaran sekitar (COD) 
Labis, Segamat 
Chaah, Segamat 
Yong Peng, Batu Pahat 
Parit Raja, Batu Pahat 
UTHM, Batu Pahat 
Ayer Hitam, Batu Pahat 
Skudai,Tampoi Johor Bahru

Saya menyediakan ready-stok dan anda boleh mendapatkannya daripada saya.
Pengeposan ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...