Tuesday, March 1, 2011

CERITA TENTANG QAYYUM...

Alhamdulillah muiz dah dapat adik pada 19 Januari 2011. Nama adik muiz Muhammad Ammar Qayyuum bin Omar Din..pengalaman bersalinkan Qayyuum? Em, tak payah la nak cerita sebab dah tentu2 czer jugak macam muiz sebab kes pintu rahim tak bukak.. maka, tak merasa lah sakit bersalin tu camne...

Cuma apa yang membimbangkan, Qayyum ni masa umur dia sebulan,,berat dia tak naik langsung..turun ade lah..jadi,2.9kg je... masa tau tu tersangatlah risau dan terfikir yang bukan2...terutamanya risau kalau2 Qayyum ada masalah kesihatan..sampai saat ni belum dapat dipastikan tentang tu...

Sejak balik dari spital, memang Qayyum saya bagi susu badan..Alhamdulillah berjaya bagi Qayyum susu badan, xmacam masa muiz dulu...

Cuma masalahnya berat dia tak naik..olehkerana risau diax cukup susu.. saya bercadang nak campur dengan fm..dah bagi susu enfalac, snow, isomil LF dan dutch lady tapi qayyum alami cirit birit...last2 ummi terpaksa la perah susu... ummi akan bagi Qayyum susu badan dulu,sambil perah yang breast sebelah lagi..pastu susu terus bg Qayyum minum... Alhamdulillah dalam masa seminggu berat Qayyum naik 200gram.. Ummi jugaada amik produk Shaklee ESP yang berfungsi untuk menjadikan susu lagi pekat..harap2 Qayyum akan sihat membesar selepas ni...

Macam2 pendapat yang saya dengar dari kawan2 mengenai punca Qayyum tak naik berat..tapi mengikutpandangan kawan2, selagi dia dapat susu badan takada ape yang perlu dirisaukan.. Cuma saya harap tak ada pape yang buruk terjadi pada Qayyum..
Mudah2an Qayyum sihat membesar macam kanak2 lain jugak..amin...

2 comments:

  1. wahhh berkesan gak..bagus2...caiyok nomie

    ReplyDelete
  2. tu la mal..mdh2an qayyum sht2 je...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...