Wednesday, June 24, 2009

ACIK SAYANG MUIZ LAH..

Kali ni saya nak bercerita kisah adik saya yang bungsu..
Nama dier siti nor hamizah..
so muiz kena panggil dier acik miza..
Sejak muiz ade, dier cm terasa terasing..
yela, dulu tiap kali balik jb, mesti saya peluk cium dier dulu, tapi sejak ade beg tgn ni dh susah la nak peluk cium sume..
asyik layan anak je..
mula2 kitorang tak perasan adik xsuke muiz..
tp adik2 saya yang lain cite, bile diorang letak gambar muiz display kat handset, pastu panggil2 muiz, adik mesti ckp "asyik muiz aje!".
klu mak ltk gambo muiz pun same, mesti dier tukar gambar tu pada gambar mak balik..
punye lah jeles..
muiz ni cucu sulung n tunggal, so mestilah orang sume beri perhatian lebih kt dier, tp xsangka plak adik bleh terasa..
tiap2 kali saya balik jb, sume orang mesti kerumun muiz n agah2 muiz, tp kitorang perasan adik buat dek aje, xpernah cium muiz, xpernah sentuh muiz or dekat2 ngan muiz..
dier layan internet je ms orang sume tgh layan muiz..
tp masa saya balik jb ms cuti sek yang lps, (tinggal kt sana seminggu..)
saya perasan adik dh mula nak dukung muiz, dah ddk dkt dgn muiz je, dh agah2 muiz..
agaknyer sbb muiz dh pandai nak main kot..
dlu ms baby2 muiz xpandai nak agah2 lg..
so skrg, acik miza n muiz dah pun berbaik..


ni la gambar acik miza..
skrg dh 13tahun..

nape muiz nangis tu!!
adik pukul muiz ye!!
xlah, sebenarnye muiz marah orang baringkan dier..


acik sayang muiz lah!!
see..see..


kami dah berdamai..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...